söndag, april 30, 2006

Sista utmaningen

Nu har vi varit på Huddinge och fått instruktioner om hur ägglossningssprutan ska göras i ordning. Den är av sorten blanda olika pulver med olika vätskor. Och det är glasflaskor som ska knäckas i rätt ordning och olika färger på kanylerna som också ska användas i rätt ordning.

Dessutom har jag som aldrig varit spruträdd förrut nu en sönderstucken mage och blir nästan gråtfärdig av att sticka mig en gång till.

Men nu är vi nära, vi måste bara klara av att blanda ihop den här sprutan också, och jag måste klara av ett enda stick till, och sedan får magen vila.

För övrigt passade vi på att fråga hur många äggblåsor doktorn såg i torsdags på VUL:et och det var tolv stycken. Ett ganska lagom antal tycker jag som inte vill ha för många till frysen. (Det ska jag skriva mer om sen)

Inga kommentarer: