lördag, april 22, 2006

Beslut

Jag kämpar ständigt med min vikt eftersom jag liksom många andra PCO-drabbade går upp i vikt bara jag tänker på något onyttigt.

Men nu har jag bestämt mig för att inte försöka gå ner, bara behålla vikten. Jag har några kilo som jag hemskt gärna skulle bli av med, men de sitter så hårt att det bara är svältmetoder som får bort dem, och jag tror inte att svältmetoder optimerar chanserna att lyckas med IVF.

Så från och med nu ska jag äta nyttigt, men inte extremt och så ska jag träna mycket, men inte extremt där heller.
Då tror jag att jag optimerar mina chanser att bli gravid!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det tror jag också.

Vikten kan du bli av med när du ammat ett tag.

Alla jag känner (hela tre stycken, så det kanske inte är något bra exempel) som blivit mammor har blivit trådsmala efter ett års amning.

Anonym sa...

Du tänker helt rätt som inte ger dig på någon svältdiet just nu, tycker jag.

Du optimerar chanserna att bli gravid om du har något kilo extra. Jag åt upp mig ett par kilon förra julen enkom för att lättare bli gravid.

Stor kram från Sanna

Anonym sa...

På de bilder jag sett på dig här så ser du ju jättefin ut...jag röstar för att du behåller dig som du är :)
Å hoppas förståss att du blir gravid fort som attan med IVF:)