söndag, april 23, 2006

Anonymitet

Jag är inte speciellt anonym för den som hittat hit. T.ex. har jag en bild på mig själv i min presentation och jag har också lagt in bilder föreställande mig i själva bloggen.

Däremot har jag inte lust att gå ut med mitt namn eller med kattpappans namn i bloggen, av den enkla anledningen att jag inte vill att sökningar på våra namn ska leda hit.

Jag föder upp katter, och jag vill inte att kattungespekulanter ska veta att jag försöker skaffa barn, inte heller vill jag att kompisar ska kunna läsa här inne och lista ut vem någon annan är. Jag har ju ibland skrivit om någons misslyckade försök eller någons missfall, saker jag fått veta i förtroende och som jag inte vill sprida vidare till någon som känner personen i fråga och kan lista ut hur saker och ting förhåller sig.

Några få vänner som känner mig i verkliga livet läser här inne, men jag vet vilka de är, och jag tror att jag vet vad de vet om varandra, så att jag inte utlämnar något de kan plussa ihop till vetskaper de inte ska få genom mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gäller mig så har jag inga hemligheter du inte får skriva om här. Jag är öppen som en bok. :-) KRAM