tisdag, april 25, 2006

I går

I går var det en riktigt dålig dag. Det började med att jag inte sov något på natten, och när jag skriver inte sov något så menar jag det bokstavligt, jag sov inte en enda sekund, och det vet jag eftersom jag läste hela natten. Jag har ingen aning om varför jag inte kunde somna, det fanns inget särskilt att vara stressad över. Möjligtvis kan det ha varit för att jag drack te vid 18-tiden? Nu är i alla fall te bannlyst som kvällsdryck för mig, även om jag aldrig haft problem med det tidigare.

Motgång nummer två var blodprovet på Huddinge. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen i den väldigt stora byggnaden. Barnmorskan jag frågat i telefon sa att jag skulle ta provet hos dem på plan 7. Dessvärre ligger fertilitetsenheten på plan 5 och tavlorna vid hissen gav mig inga ledtrådar. Eftersom det var så tidigt på morgonen var alla informationer stängda. Till slut lyckades jag med hjälp av snälla sjuksköterskor i alla fall hitta till provtagningsenheten, men när jag kom dit hade klockan hunnit passera 07:30 vilket innebar att det hunnit komma 40 personer före mig i kön. Således tog det två timmar innan det blev min tur. Jag har alltid fått beröm för mina tydliga blodådror och att det går så lätt att få blod från mig, men damen på Huddinge misslyckades inte bara en gång utan två gånger. Tre gånger var hon tvungen att sticka mig i armen, och det var inga snygga sår hon åstadkom. Tur att jag inte är rädd för nålar.

Jag missade hela genomgången till heldagslabben vi skulle ha i skolan, men som tur var så hade jag en snäll medlaborant som förklarade. Klockan 17:30 var vi klara med labbandet.

Vimmelkantig av trötthet åkte jag hem, och precis när jag skulle gå in i porten mötte jag ordförande i vår bostadsrättsförening, jag sitter ju med i styrelsen men har tagit det lugnt ett tag. Men nu har jag lovat att ta mig tillbaka, och när han påminde mig om kvällens möte kunde jag ju inte låtsas att jag hade glömt bort det.

Middag blev det ingen alls eftersom kattpappan som skulle ha lagat mat medan jag var på möte inte mådde bra.

Vi åt lite onyttiga nudlar och sedan stupade jag i säng efter att ha varit vaken i ungefär 35 timmar.

Det bra med gårdagen var att blodprovet visade att allt såg bra ut, och jag fortsätter med min låga dos på 100 IE.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att få en uppdatering, även om du verkar haft det riktigt jobbigt.

Hoppas att du kan somna gott nu!

Kram!

Pia sa...

Huga, vilken natt och vilken dag!

Hoppas det känns bättre idag och att du får sova ordentligt i natt.