tisdag, april 18, 2006

Jaha

Innan jag gick och lade mig i går proppade jag i mig sömntabletter eftersom det inte hade blivit någon sömn alls annars.

Trots sömntabletterna vaknade jag vid femtiden, vacklade upp, konstaterade att menshelvetet fortfarande inte kommit. Så jag gjorde graviditetstestet.

Så klart var det negativt.

Så nu undrar jag bara var mensen tagit vägen. Jag vill ju börja med sprutorna så snart som möjligt nu.

Vad ska man med ödesdagar till när det inte spelar någon roll att mensen inte kommer?

Och faktiskt blir jag lite orolig, vad är det nu som är fel? Varför kommer den inte? Jag har ju sett på ett VUL att jag ägglossade, och utebliven ägglossning är det enda jag känner till som anledning till försvunnen mens (förutom graviditet alltså)

7 kommentarer:

Anonym sa...

ÅååhNej, vart det första jag tänkte när jag gick in och såg vad som hänt!!
Jag är en tjej somhar följt dej en kortare tid nu... Och ville ge mej till känna. ;)Själv har jag bara en son på 12 år och det blir inga fler här för jag är ensamstående med honom. Men jag är himla glad för att jag har honom! Jag kan tänka mej dina känslor..., tror jag i af.

Styrkekramizar
Lena med Zeb i Malmö

Anonym sa...

Nä, usch vad tråkigt. Och jobbigt. Och ALLT! Fattar att du vill sätta igång med sprutorna ASAP nu.

Känns konstigt att skriva, men jag hoppas att mensen dyker upp snart. Försök att inte vara orolig över det också.

KRAM Sanna

Anonym sa...

Hej där! Jag har börjat följa dig nyligen och hoppades verklgien att det skulle bli av denna gång.

Kan det inte vara stress och oro som gör att mensen blir lite sen? Det händer ju.

Jag önskar dig all lycka!

Anonym sa...

Hej!

För att hålla hoppet uppe - min första graviditet testade jag negativt på min mens beräknade första dag. Jag väntade då i två dagar och när mensen inte kom testade jag igen och det var positivt! Så vänta du några dagar (Jättekul eller hur) och prova igen om inte mensen kommit!
*håller tummarna*
/A
Ps. Du var duktig i söndags som var kvar när våra kompisar kom förbi! Jag trodde du skulle fly fältet! Bra KBT med andra ord :-)

Anonym sa...

Alltså, jag vet hur jobbigt det kan vara när alla peppar och man själv har förlorat hoppet.

Men jag vill bara säga att du kanske, kanske har testat för tidigt.

Jag lider med dig. Stor, stor kram!

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att du bara testat för tidigt så att i alla fall en av oss kan sitta i kallt ridhus i höst med stor mage. :-) Jag börjar spraya den 8 maj igen så min mage lär dröja. KRAM H

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Lena med Zeb i Malmö: Tack för kramarna

Sanna: Tack, jag hoppas faktiskt också på mens just nu, märkligt.

I-m: Tyvärr kan det i mitt fall inte vara stress som påverkar. Det som kan påverkas är tiden fram till ägglossningen, tiden därefter är i princip alltid lika lång. Och eftersom mina ägglossningar är konstgjorda vet jag när det sker.

A: Tack vännen!
Vet du, kanske inte en jätterolig grej att höra, men att du inte fick positivt förrän sent kan vara orsaken till att det blev missfall. Men det kan finnas tusen andra skäl också, bl.a. att du testade med ett okänsligt test, vilket jag tyvärr inte gjorde. En sak som är bra ifall dina missfall kanske orsakas av dåliga hormonvärden är att det går att åtgärda med medicin. Fast nu ska jag inte spekulera i det för mycket. Jag tror ju att allt kommer att fungera perfekt för er nästa gång.

Tina: Ja kanske är det bara så enkelt som att jag testat för tidigt. Mitt katastroftänkande sätter genast in i sådana här situationer och jag målar upp värsta-scenarion i mitt huvud.

hb: Jag tror nog ändå att vi kommer att få sällskap där på läktaren. Kanske att jag har lite större mage men inte mycket.