söndag, april 23, 2006

Husspekulanter

Vi har varit och tittat på hus.

Jag är livrädd för tanken på att köpa hus. Hus skulle vi ju köpa med stor mage, eller med ett litet spädbarn på armen. Men den där magen kan ju dröja hur länge som helst.

Men vi ska nog inte ha något av husen vi tittade på idag. Det ena var väldigt dåligt planerat, det var bara ett enda plan och hade inte alls några av de extra utrymmen som källare eller vind som man brukar få i ett hus. Med andra ord kunde vi nästan köpt en lägenhet istället.
Det andra huset var nästan nyrenoverat, och det var verkligen inte vår stil på det. Guld i badrummet, chockrosa och illgrönt i köket, konstiga skåp och dåligt planerade ytor. Och det känns inte rätt att köpa helt nyrenoverat för att riva ut allt.

Jag hoppas hinna testa plus innan vi skriver på något... men det har jag ju hoppats på i flera år nu, så jag inser ju att det inte går att tänka så längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det gäller att hitta ett hus som man trivs med från början, det gjorde inte vi men hade inställningen att "det går väl att fixa".....det gör det inte nu pga ekonomi och så har ju faktiskt hus bärande väggar...hmm hur kunde vi missa det då?? *fniss* och jag blir snart galen på alla dåligt planerade ytor.

Pia sa...

Det finns ju fördelar med att ha ett hus innan man har barn också. Då har ni kanske hunnit renovera och fixa en del när bebisen kommer och de kan vara rätt skönt. Bebis + byggröra kan vara rätt påfrestande.

Att hitta ett hus är verkligen inte lätt. Man kan se en hel del väldigt underliga bostäder på vägen.