onsdag, februari 15, 2006

Utmanad

OK, nu ska jag ta tag i utmaningen. Fast som vanligt när det handlar om kedjebrev skickar jag inte vidare till rätt antal personer :-)

Uppgiften lyder:Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra detsamma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ned i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade

1) Jag går aldrig mot röd gubbe. Även om det är mitt i natten och alldeles tomt på bilar måste jag trycka på knappen och vänta på grön gubbe.

2) Jag kan inte gå på ett årsmöte utan att ta på mig uppgifter. Ofta slutar det med att jag har en styrelsepost, en gång blev jag till och med ordförande. Jag klarar inte av den där tystanden när alla sitter och ser på varandra och hoppas att någon annan ska ta på sig uppgiften.

3) Jag använder alla kläder jag har. Jag har tre garderober fullproppade med kläder, och jag använder alla. För att klara av det har jag olika system där jag använder plagg från vänster till höger.

4) Jag petar mig i näsan. I ensamhet petar jag mig ofta i näsan, fast jag tycker verkligen att det är äckligt så jag tvättar alltid händerna ordentligt efteråt.

5) Jag tycker att det är kul med kattutställningar. Den värsta ovanan av alla måste ju vara den att klockan fem på morgonen släpa upp en stackars katt, åka över halva stan för att sätta katten i en bur och sedan låta den sitta där till sena kvällen. Har vi väldigt tur får vi en stor kokard med oss hem, men oftast resulterar det hela i ingenting.

Jag utmanar Linda, bebislängtan

Inga kommentarer: