måndag, februari 27, 2006

Glad

Jag är precis tillbaka från besök hos min gyn. Det har varit en bizzy dag för mig med både kuratorbesök och gynbesök.

I alla fall ser allt i min mage väldigt bra ut. Jag har två ägg på 14 resp. 12 mm och slemhinnorna är precis så tjocka som de borde vara.
Jag är väldigt hoppfull, två ägg innebär två chanser eller t.o.m. två på en gång. Samtidigt är jag så rädd, så rädd för att det inte ska fungera. Jag är så rädd för mina egna reaktioner ifall det inte lyckas. Jag vet att chanserna att lyckas även för dem som har optimal egen ägglossning inte är jättestora och det är inget konstigt med det, dessutom vet jag att jag kan sätta igång med ett nytt försök direkt, men ingen av de här vetskaperna tröstar mig ett dugg, det måste lyckas nu.

Jag försöker styra undan varenda hoppfull tanke, jag vill inte tro, vill inte hoppas. Men samtidigt är det väldigt skönt att kunna flyta iväg i lyckliga drömmar, bara för en liten stund.

Inga kommentarer: