onsdag, februari 15, 2006

Läkare ledig idag

Min läkare är underbar! Men damen som svarar i telefonen på kliniken är inte lika underbar.

Hon konstaterade torrt att min läkare är ledig idag, hej då!
Vänta ropade jag, jag måste ju få veta vad jag ska göra. Jag går ju på behandling nu, om jag blöder ska jag fortsätta med tabletterna, eller ska jag spruta eller vad ska jag göra?
Så nu ska en annan läkare ringa mig under dagen.

Mina mediciner kostar flera tusentals kronor (jag får dem på högkostnadsskyddet). Att hon bara tänkte lägga på luren och låta mig gissa vad jag ska göra och kanske på så sätt kasta bort en hel cykel verkar inte helt korrekt samhällsekonomiskt.
Att jag dessutom är sjukskriven för att jag mår så dåligt över det här med behandlingarna kunde ju inte hon veta, men jag tror inte att jag är unik.

Inga kommentarer: