tisdag, februari 14, 2006

Jag blöder

Och nu fick jag helt plötsligt en förklaring till min värk som jag skrev om alldeles nyss. Jag har blod i mina trosor. Bara 43 dagar efter missfallet, det låter ju helt normalt.

Jag blir alldeles till mig, tänk om jag har ägglossat av mig själv. Alla läkare överallt sa att kroppen börjar fungera efter ett missfall, visst sa jag och trodde inte ett spår på dem. De gör jag visserligen fortfarande inte, men just den här gången kanske det var något som fungerade? Jag tänker i alla fall inte lita på kroppens egen förmåga utan hoppas få börja med sprutorna redan i morgon.

Om det nu är mens jag har vill säga. Jag har aldrig känt något i äggledarna när jag blöder förut. Jag ska i alla fall ringa min läkare det första jag gör när jag vaknar, förhoppningsvis kan jag få komma dit redan i morgon eller i alla fall få en förklaring över telefon.

Inga kommentarer: