måndag, februari 20, 2006

Svar på en kommentar

Jag mår så dåligt just nu. En inte alltigenom medstrykarkommentar till mitt tidigare inlägg om min gravida vän som planerar för framtiden fick mig att bryta ihop. Jag sitter här med tårarna forsande ner för kinderna och försöker få ordentligt med luft.
Jag klarar inte av fler motgångar just nu, inte ens av det här larviga slaget, där det inte ens är en äkta motgång.

Jag vill i alla fall besvara kommentaren:
Tina man ska självklart inte utgå från att det kommer att skita sig, även om jag själv inte klarar av att göra något annat.
Men jag efterlyser ödmjukhet mot mig. Mot mina många år av kamp för att bara få testa positivt, mot mitt missfall, mot min depression som blivit resultatet av allt det här.
Jag är medveten om att världen inte snurrar runt mig. Men påstår man sig vara en nära vän kanske man inte ska bre på om den lyckliga framtid som jag kanske aldrig får uppleva?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu förstår jag vad du menar. Ta hand om dig och umgås inte med energitjuvar.

/Tina

Anonym sa...

Man får utgå ifrån att alla som läser inte har fullt koll, speciellt om man har skrivit länge. Många ramlar in på en blogg och börjar kommentera utan att ha läst bakåt, utan att förstå ett skvatt.

Många, många kramar till dig min vän!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Tinselvännen!
Jag vet att det är så, och i vanliga fall räknar jag absolut med det. Jag blev inte ens sårad egentligen av det faktiskt korrekta påpekandet.

Men just nu är jag så nere, så vad som helst får mig på fall.

Stora kramar tillbaka!