söndag, februari 05, 2006

Näsa för gravidteter

Jag har nästan utvecklat ett sjätte sinne för andra som är gravida. Jag är så rädd för att helt plötsligt behöva stå och försöka gratulera någon som blivit gravid att jag har superkoll på vilka som kan tänkas vara gravida.

I går var S och H här på besök. Jag var ganska säker på att S var gravid sist vi träffade henne för några månader sen. Nu var jag livrädd för att hon skulle ha en stor mage. Det hade hon inte... men det visade sig att hon fått missfall dagen efter vi sist sågs.

I går var det också födelsedagskalas för C. Jag kände på mig att det skulle bli ett stort announcement om babyn jag trodde fanns i hennes mage, så vi gick inte dit. Och idag pratade jag med A som berättade att det hade skålats i champagne för babyn. Det är möjligt att det inte hade gått till så om jag varit där för C vet hur vi kämpar och hur dåligt jag mår. Och i så fall är jag extra glad att vi inte var där för jag vill naturligtvis att de ska få vara glada utan att behöva ta hänsyn till att jag förmodligen inte kan hålla tårarna borta.

Inga kommentarer: