tisdag, februari 07, 2006

Barnvagnsmaffian

Idag när jag tog en liten promenad bort till Konsum för att handla lunch stötte jag på den beryktade barnvagnsmaffian. Det var sju barnvagnar med tillhörande mammor som var ute och gick. De fick inte plats på rad allihop men de upptog en ansenlig yta av den lilla parkväg de gick på. Jag var tvungen att fly upp på en snövall för att inte mejas ner.

Jag tänkte på hur min syn på barnvagnar har ändrats genom åren.

- Innan försöken startade
Älskade jag att titta på mammor och brnvagnar, jag drömde om när jag skulle börja försöka

- När jag just slutat med p-piller
Var jag om möjligt ännu mer intresserad. Jag tittade och funderade på vilken vagnstyp jag skulle ha.

- När det gått ett bra tag och vi ännu inte lyckats
Jag orkade inte titta på barnvagnarna med innehåll. Men de berörde mig inte speciellt mycket. Däremot klarade jag inte av gravida kvinnor. För mig kändes det helt ofattbart och helt omöjligt att ens bli gravid. Att det någonsin skulle bli ett barn av det hela var inte ens att tänka på.

- Nu
Nu klarar jag varken av kvinnor med barnvagnar eller gravida. Jag mår nästan fysiskt illa när jag ser dem. Inte någon särskilt trevlig egenskap, men jag vet inte vad jag ska göra åt den.

Inga kommentarer: