torsdag, februari 09, 2006

Tröööööttttttttt

Idag var jag hemma hos HB. Hon och jag känner inte varandra jättebra men har pratat en del då vi träffats på gemensamma aktiviteter. Det visade sig att HB dels varit sjukskriven väldigt länge dels har infertilitetsproblem precis som jag, hon ska snart göra sin första IVF.

Det är som vanligt väldigt skönt att träffa någon med infertilitetsproblem. Jag orkar tyvärr inte med andra människor just nu. Det enda som snurrar i min hjärna är olika behandlingar och när jag får prata om sådant så skiner jag upp och låter nog helt normal, pigg och glad. Fast ska artighetsfraser om väder och vind börja diskuteras så blir jag nog disträ och konstig.

HB som har lång erfarenhet av att må dåligt frågade mig om jag inte skulle bli väldigt trött av att ha varit hos dem så länge så länge, hon bor dessutom rätt lång resväg från mig, men jag svarade att det inte var någon fara. Men när jag kom hem sjönk jag ihop i en liten hög. Jag har inte lyckats göra någonting alls ikväll bara suttit och tittat tomt rakt fram. Tröttheten övermannade mig.

Jag får lära mig att jag inte orkar göra så mycket på en gång längre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte konstigt att du föll ihop i en liten hög och inte orkade något mer. Det är så det är. Man kanske inte känner sig trött när man är mitt uppe i något men på väg hem eller hemma brukar det komma över en. KRAM HB :)