lördag, februari 25, 2006

Avundsjuk

Astillbe skriver i sin blogg att hon kan glädjas med okända gravidas magar. Själv hatar jag allas magar och tycker att alla ser självgoda ut. Dessutom får jag för mig att de ser ner på mig som inte har några barn. Snacka om att vara egocentrisk, de har förmodligen inte ens lagt märke till mig.

Om jag någon gång blir gravid tror jag inte att jag någonsin kommer att stoltsera med min mage, och jag kommer aldrig någonsin att sätta på mig en tröja som det står bebis på, jag blir av någon anledning väldigt ledsen av just de där tröjorna. Det räcker inte med att de är gravida, de måste tydligen skryta om det en extra gång och hånas dubbelt.

Jag trodde innan jag blev gravid förra gången att bara jag fick det där plusset så skulle jag vara stolt och glad. Men jag mådde inte ett dugg bättre och jag tyckte att det var lika hemskt med gravida som jag tyckt innan. Detta gjorde förstås att jag tyckte att min egen graviditet var hemsk också (inte för mig men för alla andra) vilket resulterade i att jag inte berättade om det för någon.
Det här låter rätt snurrigt inser jag, och jag är medveten om att allt jag gör och känner inte är så rationellt.

Inga kommentarer: