torsdag, februari 16, 2006

Missad lunch

Idag dissade jag en lunchdate jag hade med Marmelad, jag kände att jag var tvungen att vara beredd att kasta mig iväg till min läkare så fort hon ringde. Jag tror dock inte att Marmelad sörjer den missade lunchen speciellt mycket, hon har nog annat i tankarna just nu, te.x det positivt graviditetstest hon just gjort :-) Jag är jätteglad för hennes skull!!!! Fast ett litet sting i hjärtat blir det ju förstås, när är det min tur tro?`

Jag hade hunnit luncha i X antal timmar för jag fick inte tid förrän 18:30. Besöket gick bra, jag hade inga cystor så det var fritt fram att börja med sprutorna. Ikväll tog jag den första sprutan på länge, det var lite läskigt eftersom jag hunnit komma av mig, men det gick jättebra förstås. I början av en sprutperid gör det inte alls ont, men efter ganska många veckor av sprutor blir magen ganska öm och det blir lite obehagligt. Förhoppningsvis ska jag bara behöva spruta två veckor nu och sedan ska jag inte behöva spruta på flera år.

Jag berättade för min läkare att jag är sjukskriven och hon är verkligen ingen tröstens kvinna. Hon är mer en väldigt praktiskt läkare, så hon tittade i mina papper en gång till och sa att med allra största sannolikhet kommer jag att bli gravid snart igen och det vet jag ju... men det hjälper liksom inte. I alla fall ska jag få gå dit i morgon bitti och ta lite blodprover för att bland annat kolla sköldkörteln... bara för att utesluta att det är något hormonellt som gjorde att jag fick missfall sist.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

KLart du får en chans till! Jag hör av mig!