torsdag, februari 02, 2006

Så trött

Jag var hos läkaren idag, och fick en sjukskrivning på hela två veckor.

Hallå!!! Jag är student, jag pluggar kurser, kurserna är tio veckor, de startar fyra gånger om året. Jag kan inte vara borta två eländiga veckor mitt i, jag måste få en sjukskrivning som sträcker sig över en hel kurs.

Till saken hör ju att jag knappt kostar samhället någonting. Som student får man ju knappt några pengar alls. Jag vill bara hålla mig kvar i systemet så att jag får SGI så att jag har råd att skaffa barn.

Nu straffas jag inte bara av naturen längre. Nu straffas jag även av samhället i och med att jag mår så dåligt av det här att jag inte kan plugga ska jag slängas ut på sopptippen och förlora mina bidragsmöjligheter som jag jobbat ihop. Jag jobbade faktiskt ganska många år och betalade skatt innan jag började plugga.

Min läkare tyckte att hon ju inte kan sjukskriva mig för att jag ska kunna vara kvar i systemet. Nä men för stressen jag känner nu för att jag ska bli av med min SGI och inte ha råd att skaffa barn kan hon väl sjukskriva mig.

Hoppas nu att försäkringskassan i alla fall godkänner sjukskrivningen initialt.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jo hon sjukskriver mig förhoppningsvis vidare. Det är ju inte hennes fel att sjukskrivningsreglerna ser ut som de gör