fredag, februari 10, 2006

Drömmar

Astillbe har skrivit en del om drömmar och drömtydning, och nu tänkte jag inte vara sämre.

Jag är ingen mardrömmare. Det händer ytterst sällan att jag drömmer mardrömmar och det har jag inte gjort nu heller.

I hela mitt liv har jag drömt lyckliga drömmar där det är jag som vinner och är huvudperson. Jag brukar få snygga killar (och fula också, men det är alltid mig de väljer) jag brukar bli utvald att få göra saker, jag brukar vinna, mina åsikter efterfrågas. Den sista tiden har detta förändrats, drömmarna börjar som vanligt, jag är huvudperson och ska få något/någon är intresserad av mig på något sätt. Men så plötsligt ändras allt och någon annan får uppdraget/intresset eller vad det nu är. Själv får jag stå vid sidan om och coacha, det blir ingen stor grej av det alls egentligen. Det tog rätt lång tid för mig att inse att alla mina drömmar nuförtiden slutar med att jag inte längre är huvudperson, det är ju inte otäckt på något vis, bara så konstigt att det här upprepas i dröm efter dröm oavsett vad drömmen egentligen handlade om.

Min egen kvasitolkning är i alla fall att det är så jag upplever min omgivning just nu. Alla andra blir med barn, medan jag som läst på så otroligt mycket, vet allt om går att läsa sig till och en hel del annat också genom erfarenhet, jag får stå och titta på.

Inga kommentarer: