söndag, maj 14, 2006

Vilken karaktär

Jag hade ett graviditetstest liggande i byrålådan, jag har ju en bra karaktär och tänkte inte testa för tidigt. 17/5 är min inplanerade tjuvtestdag.

Men så blev jag så rastlös så jag gick och rotade lite i byrålådan och hittade gamla ägglossningstest, så jag gjorde ett sådant test, och det blev positivt, så då gjorde jag ett test till och även det visade på ägglossning. Så då blev jag tvungen att göra ett graviditetstest.

Jag tror att graviditetstestet visar positivt, men strecket i testrutan är så tunt och smalt att det kan vara inbillning.

Så här skulle jag absolut inte göra, nu vet jag ingenting alls, och om det visar sig att där inte finns något streck kommer jag att bli helt knäckt.

3 kommentarer:

Pia sa...

En sak är säker: jag hade inte heller kunnat hålla mig om jag varit i din situation och ramlat på ett grav.test hemma. Helt hundra kan man ju inte vara men min personliga erfarenhet är att finns det inget streck så syns det verkligen inget streck hur gärna man än vill. Jag har bara fått ett jättesvagt (och då menar jag verkligen jättesvagt) streck en gång och det var när testade tidigt när jag verkligen var gravid. Sen tvingade jag mig att vänta i två dagar till och fick ett steck som fortfarande var svagt men ändå otvetydligt ett streck. Men för att vara på den säkra sidan så testade jag en gång till efter ytterligare någon dag (på en toalett på en bensinmack i Italien av alla ställen) och först då var det verkligen ett streck efter alla konstens regler.
Håller verkligen tummarna för dig!

Anonym sa...

Åh - jag hoppas verkligen att det är ett streck. I dag, i morgon och alla andra dagar! Det skulle vara så roligt!

Kram!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Tack Pia. Jag försöker tänka på alla tomma graviditetstest jag har gjort. Och nu har jag ett test med ett väldigt tydligt streck, men det blev inte tydligt förrän tiden hade gått ut. Usch vad dum jag är.

Tack Tina! Självklart hoppas jag också, och jag hoppas på dig med! Den här gången får vi kanske följas åt?