tisdag, maj 09, 2006

Årsdag

I dag är det exakt två år sedan vi började försöka skaffa barn på riktigt, ungefär ett år efter att vi slutat skydda oss. Att något var fel visste jag nog redan då eftersom jag inte fått någon vettig mens efter p-pillerstoppet. Men naiv som jag var trodde jag att det skulle lösa sig och köpte in termometer för att kunna mäta min morgontemperatur och ägglossningsstickor för att kunna se när jag ägglossade.

Det är också ett år sedan jag och kattpappan förlovade oss, vi ville att 9/5 inte bara skulle vara förknippat med den misslyckade hårdsatsningen.

Jag har en svag förhoppning om att vi nästa år ska ha ett barn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag orkar inte längre sätta upp tidsmässiga mål för när vi kommer ha vårt gemensamma barn.

Det längsta jag kan sträcka mig nu är att jag kanske, kanske möjligtvis kan vara gravid över jul.

Men jag tittar efterlängtansfullt på alla mammakläder jag ser...

Anonym sa...

Jag har lagt ín en kommentar under Förhinder... ;)

Kramiz
Lena