fredag, maj 26, 2006

Sitter i skolan

Jag sitter i skolan och skriver på mitt projektarbete om inavel på katter.

Ämnet är ju förstås specialdesignat för mig, och jag har massor av idéer för hur jag ska utforma artikeln.

Men koncentrationen är inte på topp.

Jag gjorde en google-sökning på "missfall statistik"
Det första jag kunde konstatera var att Kattmammans blogg gav flertalet träffar och det var ju kanske roligt. Men det andra mindre roliga var att jag inte blev speciellt lugnad.

Vissa sidor pratar om 60 % risk att få missfall, det var visserligen väldigt tidiga missfall men ändå.

Andra sidor är så snälla att de bara säger att det är 15 % risk att få missfall.

Men en sak har de alla gemensamt, de som nämner något om sköldkörtelproblem skriver att det är viktigt att man snabbt ställer in sin dos av Levaxin hos sin läkare.
Jag har fortfarande inte fått tag på någon läkare som kan hjälpa mig!
Min barnmorska sa att det var lugnt att vänta tills den 8:e när jag träffar MVC:s läkare, men det vågar jag inte lita på.

På måndag måste jag få tag både på min gyn. och på min husläkare, någon av dem ska väl kunna hjälpa mig?

Idag hade båda stängt, vilket jag kan förstå men inte acceptera... jag vill att de ska ha dygnet-runt-jour för mig alltid.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Finns det ingen annan husläkare som kan vara snäll att hjälpa till, kanske inte är så många som har öppet i dag men man kan ju alltid ringa runt och fråga...om man orkar...e ju inte så kul att behöva berätta allt för alla.
Lycka till på måndag med att få tag på dom små rackarna.
Vad är det för ras på dina katter btw?
/// lollo

Anonym sa...

Jag tycker också att de borde ha dygnetruntjour för dig och hoppas innerligen att du på måndag får komma till din läkare. Om inte annat för att lugna dig!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Lollo: så mycket panik är det ju egentligen inte. Även om jag gärna vill tro det. Det som ska göras är att ta ett blodprov, och svaret kan jag inte få förrän efter helgen i alla fall, så jag får försöka stå ut tills på måndag.

Mina katter är européer man kan titta på dem här om man vill: http://www.nummulariums.se/

Ulla: Ja visst borde alla människor ha en egen läkare som alltd hade tid.

Anonym sa...

Nä vad jobbigt. Vi är bortskämda med en vårdcentral som har öppet till 22 på kvällarna och dessutom lördagsöppet. Ringer man och vill ha en tid ber de om ursäkt om man inte får en inom två-tre dagar - vad det än gäller.

Hoppas verkligen att du kan få lugnande besked snart.

kram!

Anonym sa...

Å vad fina katter :)