lördag, maj 13, 2006

1+1=0

På måndag skriver jag tenta och jag ruvar nu på sluttampen, redan i morgon skulle jag kunna testa positivt, det kan också vara så att det är över i morgon med härlig mens.

I vanliga fall har jag grym ångest två dagar innan en tenta. Jag pluggar dygnet runt men får inte in någonting i skallen.

Jag har aldrig ruvat tidigare, men det här är verkligen inte min första behandling. I vanliga fall är jag ett nervvrak 11 dagar efter ägglossningen.

Nu är jag rätt lugn beträffande både tentan och IVF:en När jag börjar arbeta upp panik inför tentan tänker jag på IVF:en och vice versa.

Jag hade hundra gånger av hundra gissat att en sån här situation skulle betyda dubbelångest, men tydligen klarade min kropp inte av så mycket panik utan stängde av helt istället.

Hoppas nu att jag både klarar tentan och är gravid. Fast kan jag bara få det ena så väljer jag ju så klart graviditeten framför tentan.

Inga kommentarer: