måndag, maj 01, 2006

I morgon smäller det

Nu är det inte långt kvar till det där förhatliga men samtidigt så efterlängtade äggplocket.

Jag mår verkligen inte bra, känner mig febrig fast utan feber och vill bara ligga ner och sova. Hoppas att det är ett gott tecken, och inte ett tecken på att det kommer att skita sig i sista stund som det gjort så många gånger förut.

Jag har hittat en ny blogg (Mamma Wannabe) som just nu är i startfasen för den långa adoptionsvägen. Även om vägen är lång så känns den som ett så mycket bättre alternativ än den sjuka jobbiga väg jag och kattpappan gett oss in på. Jag konstaterade när jag läste bloggen att hade vi varit smarta som Mamma Wannabe hade vi låtit bli alla behandlingar och hade kanske redan haft vårt lilla barn här nu, eller i alla fall varit nära att få åka och hämta, och då hade jag nog också orkat skriva en hoppfull blogg, istället för den här tragiska, självömkande smörjan som jag nu sätter ihop (ja ni hör ju själva)

Jaja nu när vi är igång känns det väldigt svårt att hoppa av, en graviditet är ju bara nio månader medan ingen vet hur lång väntan på ett adopterat barn ska bli. Och nästa behandling måste väl lyckas, eller?!?

4 kommentarer:

Saring sa...

Jag kommer att tänka på dig imorgon! Håller alla tummar för att plocket går bra. Och du. Jag förstår så väl dina tankar om vägval. Samtidigt. Det här är ER väg till ert barn, för barn kommer det att bli. På ett eller annat vis. Och visst kan det ibland, tyvärr alldeles för ofta och alldeles för långa perioder, kännas som vägen till helvetet. Men även om jag inte kan göra någonting för att få er väg att kännas lättare just nu, så kan lova dig en sak. Och det är att när dagen kommer då ni har ert barn hos er, då vet ni att just detta var rätt väg för er. För den ledde fram till just ert barn. Men fan vad jag förstår känslan.

KRAM!

Linda sa...

Jag har oxå hittat hennes blogg.

Och även om det verkar smart så tror jag att det är en process som är olika för olika personer, vissa kan hoppa direkt på adoption medans sådana som du och jag inte kan hoppa över några steg utan måste uttömma alla alternativ i turordning innan vi kan gå vidare med nästa.

Jag lovar att hålla tummarna för dig i morgon så kan du tänka på mig på onsdag =)

Kram!

Anonym sa...

Mina tummar är hårt hållna för dig i morgon Bridz! Jag hoppas verkligen att det går bra.

Stor, stor kram!

Anonym sa...

Följer din blogg dagligen :) Håller tummarna för er imorgon!! *kram*