tisdag, maj 16, 2006

Fegade ur

Jag var och tränade både igår och idag. I går var jag på ett Body Pump-pass och vågade ta i som jag brukar. Men idag körde jag ett Puls Core-pass som är ett ganska högintensivt pass med mycket hopp. I början körde jag på, men efter ett började jag fega ur, och vågade inte ta ut rörelserna och såg till att jag inte kom upp i maxpuls. Jag tror verkligen att det är nyttigt att träna så länge allt känns bra, och det kändes bra kropsligt hela passet. Det var bara psyket som skrek åt mig att inte äventyra någonting.

Efter passet gick jag och pratade med instruktören, och hon sa inte riktigt det jag hade velat utan hon tyckte att jag skulle undvika att hoppa.

Jag har nu läst på en del, och tror att det går bra att köra ganska hårda konditionspass eftersom jag är rätt vältränad, men jag ska försöka undvika att komma upp i maxpuls. Jag ska heller inte hoppa för mycket utan istället ta tantkliv...

4 kommentarer:

Positivt tänkande sa...

Men ååå! Är du gravid ditt lilla troll?! =)
Förstår din skuldtanke men så länge man är ödmjuk mot de som fortfarande försöker så ska man visst få känna glädje och lycka.
Har en kompis som också har fått frö i magen, det tog ett par år med behandling men nu står magen ut och bebisen ska vara klar i september. Tusen lyckönskningar!
ps.Mailar dig när jag kollat pärlor imorgon..ds.

Anonym sa...

Åhh vad glad jag är att höra att det plussats en massa gånger! Jag håller tummar och tår att allt fortsätter att gå som det ska! Har tittat in här lite då och då och följt er i kampen. Många kramar från mig. //Malo från AFF

Anonym sa...

Jag har helt skippat träningen de första månaderna faktiskt. Jag är (som nämnt tidigare) gravid för femte gången (men väntar det första barnet) och tränar vanligtvis tuffa pass 3-4 ggr/vecka.

En anledning till att jag har skippat träningen är att jag har mått jätteilla och varit väldigt trött, en annan att jag inte har vågat - rent psykiskt.

Jag försöker göra det som känns bra istället. Jag går (har hundar)och cyklar mycket och så tänkte jag köpa en matta och göra övningar hemma. Gravidyoga och vattengympa blir det till hösten.

Vad jag skulle få fram är - gör det som känns bra. Det finns en bok som heter Mammamotion om du vill läsa mer om kost och hälsa (för oss som är vana att röra mycket på oss) under graviditeten.

Kram Sanna

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Tack för tipset Sanna, den ska jag nog leta reda på.

Vi får se hur mycket jag vågar/orkar träna... men jag tror ju att man mår bättre om det går.