tisdag, maj 09, 2006

Sååååå tråkigt

Nytt tentadatum för mig blev nästa måndag. Därför sitter jag nu och försöker plugga. Jag vet att jag inte klarar av att sitta hemma med böckerna, det blir ingenting gjort utan jag surfar maniskt runt på en massa sidor som jag redan läst allt på flera gånger.

Men idag när det är så fint väder så bar jag ut alla böcker på gården och tänkte sitta där istället. För att ta mig till datorn är det ändå dörr att låsa upp, lampa att tända, trappor att gå i och ytterligare dörr att låsa upp.
Men var hamnar jag? Jo nu sitter jag här framför datorn igen.

Men nu är det slut med det! Nu ska jag ut och fortsätta plugga!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är skumt det där, hur man tillslut ändå hamnar här, framför datorn. För min del så beror det på att min tvättbräda till urringning redan fått för mycket sol och kliar ...

Lycka till med pluggandet!

Anonym sa...

Gå genast ut i solen och plugga!
Du behöver faktiskt lite sol. Vi får skaffa laptop till dig.

/kattpappan!

Linda sa...

HAHAHA! Ligger dubbelvikt av skratt! Heja kattpappan!

Visst är det hopplöst att försöka plugga, man vill bara surfa och göra en massa annat roligt. Det är ännu värre om man måste annvända datorn när man pluggar.

Jag ska nu åka till skolan, och som tur är har jag en timmes tågresa att plugga på.

Anonym sa...

Ja, heja kattpappan! =)

Och när ni ändå är i farten, kan ni inte skaffa en laptop till mig med, så jag slipper fastna här? Sitter ju ändå framför en dator på jobbet...