onsdag, mars 22, 2006

Varför är systemet så krångligt?

Trött dag idag. Jag har ingen lust eller ork att göra någonting.

Igår ringde en handläggare från försäkringskassan och berättade att jag fått godkänt på hela min sjukskrivning, skönt att slippa den oron.
Efter att ha läst en del på nätet om försäkringskassan och insett att inte ens de som förlorat barn sluppit bli ifrågasatta av sitt behov att vara sjukskrivna har jag inte alls varit säker på att jag skulle få godkänt.

Handläggaren sa också att min SGI var vilande, vilket jag tolkar som att den inte alls är nollad utan baseras på min tidigare lön? Nu vet jag varken ut eller in längre. För några veckor sedan hade jag långa samtal med alla möjliga handläggare på försäkringskassan, arbetsförmedlingen och CSN och då förstod jag det som att jag var nollad. Handläggaren jag pratade med igår vågade inte han heller ge ett klart besked. Det är tydligt att jag får vänta tills jag verkligen står med ett barn och då får reda på om jag får pengar eller inte, planering vad är det?

Inga kommentarer: