torsdag, mars 02, 2006

Varför fungerar det inte?

Jag har just pratat med CSN.

Det går inte att läsa halvtid och vara sjuk halvtid för deras del. Antingen är man fullt sjukskriven eller så pluggar man heltid.
Min läkare vill ha tillbaka mig så fort som möjligt och hon hävdar stenhårt att det visst går att vara sjukskriven halvtid även om student.

Just nu finns det ändå inga kurser, nya kurser börjar bara fyra gånger om året, så läkaren kan skrika sig blå om att jag borde plugga halvtid.

Jag är så trött på det här satans studentsystemet vi har. Det fungerar verkligen inte. Varför kan det inte vara likadant för alla? På vilket sätt är studenter sämre människor och ska ha sämre villkor än de som inte pluggar. Det hade varit bättre för mig gällande min SGI att fortsätta vara outbildad nätverkstekniker och ha ströjobb då och då och annars gå på a-kassa, som många av mina tidigare kollegor från tiden innan IT-bubblan. Det känns som att jag straffas för att jag skaffar mig en utbildning.

Jag fattar inte hur jag ska kunna ta mig tillbaka när jag har den här stressen över mig hela tiden.

1 kommentar:

Pia sa...

Men om nu läkaren är så himla säker och csn är så himla säkra på sin sak så säg åt läkaren att prata med csn direkt, så du slipper sitta emellan. Studiemedelssystemet är helt uppåt väggarna.