fredag, mars 03, 2006

Motverka eller försämra?

I går innan jag skulle sova tog jag en sömntablett. Efter samtalet med CSN igår var det glasklart att det skulle bli ytterligare en ångestnatt utan sömn om jag inte åt tablett.

Jag har sovit som en klubbad säl inatt, och det är skönt.

Tyvärr är jag fortfarande helt groggy, jag sluddrar nästan när jag pratar. Det tar hur lång tid som helst att få ut tabletten ur kroppen.

För att försöka piggna till har jag just gjort en stor kopp jättestarkt kaffe. Jag dricker kaffe bara någon gång i månaden så koffeineffekten brukar vara effektiv på mig.
Det ska bli spännande att se om jag snart kommer att vara både groggy och samtidigt speedat skakig av kaffet.

2 kommentarer:

Astillbe sa...

Usch låter inte kul. Varken att inte kunna sova eller vara tvungen att ta tabletter.

KRAM!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Astitillbe, sömnproblem har jag alltid haft, fast de blir ju inte bättre av att vara så nere som jag är.

Marmelad, japp jag var fortfarande groggy men hade dessutom hjärtklappning. Nu vid halvfyratiden börjar grötigheten i hjärnan släppa. Läskigt att de är så starka tabletter jag fått.