söndag, mars 26, 2006

Glömska

Jag har glömt vilket datum jag skulle ha fått barn ifall jag inte hade fått missfall. Jag vet att det var någon gång i slutet av juli... men det datumet är inte mer magiskt för mig än alla andra BF-datum jag missat under de här åren vi försökt göra barn.

Det är inte missfallet som gör ont, det är smärtan över att det aldrig lyckas som gör att jag har svårt att förstå varför jag ska gå upp varje morgon.

Hade jag blivit gravid ganska omgående efter att vi slutat skydda oss, och jag då hade fått missfall hade jag förmodligen tyckt att det var det värsta som någonsin hänt mig. Tänk vad tidigare erfarenheter kan göra för hur man upplever någonting.

1 kommentar:

Amira sa...

Hej kattmamma! Här är en till Kattmamma (och kattpappa) som gått igenom samma som du! Nästan samtidigt också: I mars 2006, inga hjärtljud. Då var det så sorgset, nu börjar det kännas bättre, men vi orkar kanske inga fler IVF nu så nu funderar vi på adoption. Välkommen till min blogg om du vill prata lite! http://adoptionsdagboken.blogspot.com/