tisdag, mars 28, 2006

Äntligen något positivt

Vi var på informationssamtal inför IVF idag. Jag hade fått för mig att det skulle vara en sorts gruppinformation med en massa par och att det mest skulle vara någonting vi var tvungna att göra för att sedan i någon avlägsen framtid få göra IVF.

Men det var bara jag och kattpappan och så en läkare och en barnmorska. Och eftersom vi redan visste det mesta och eftersom jag är vanare än de flesta på att ta sprutor tog det inte alls lång tid, de lade inte ner en massa onödig tid på att förklara det vi redan visste.

Men det allra bästa är att vi får starta så fort som bara möjligt.

Blir jag inte gravid av den här hormonbehandlingen som vi gör nu, så startar jag med sprutor inför IVF på dag tre i nästa cykel. Jag behöver inte spraya med nässpray som de flesta måste göra, och det är också jättebra eftersom det kortar ner behandlingstiden med tre veckor och dessutom verkar inte biverkningarna med sprayen vara så roliga.

Så just nu känns livet mer hoppfullt än på länge!

5 kommentarer:

Anonym sa...

BRA! Skönt! Grattis! Roligt med lite positiva besked. Speciellt för dig, Kattmamman! Kram från Erica.

Anonym sa...

Hurra, vad roligt! KRAM

Anonym sa...

Hurra hurra hurra hurra! Det lät ju toppen! Skönt att träffa några med lite koll på läget för en gångs skull gissar jag ;-)

/A

Anonym sa...

Åh så roligt!!! Vad kul att ni får sätta igång så snart! =)

Fast jag hoppas ju självklart på att ni ska slippa ivf helt och hållet och bli gravida med hjälp av hormonbehandlingen.

Och vet du vad? Då kan du säga att du slappnade aaaaaaaaaaaav för att du visste att du kommit fram i ivf-kön.

Bra va? ;o)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag har ju redan slappnat av en gång. Förra gången jag blev gravid hade vi några dagar innan jag testade just kommit fram i hemutredningskön inför adoption. Det var väldigt många som påpekade det sambandet *s*

Kanske dags att slappna av igen, bara jag kunde komma på hur man gör.