torsdag, mars 23, 2006

Jag och försäkringskassan är bundisar

Mina tänder mår inte bra, min tandläkare tror att det kan ha ett samband med alla hormoner jag proppar i mig, själv vet jag inte. Jag har råkat ut för uppluckring av tandbenet vilket i förlängningen kan leda till tandlossning.

Vad jag däremot vet är att jag är väldigt noga med att sköta mina tänder. Jag borstar alltid väldigt ordentligt och får alltid beröm av tandläkaren för att jag håller dem så rena.

Jag har tvingats dra ut en tand i underkäken, och under hela hösten/vintern har min tandläkare kämpat mot försäkringskassan för att jag ska få bidrag för att sätta in ett implantat. Nu idag fick jag helt plötsligt ett besked där det står att med hänsyn tagen till mina välskötta tänder och min låga ålder så får jag bidrag. Jag vet inte hur mycket av kostnaderna försäkrngskassan kommer att stå för, men alla bidrag är välkomna med tanke på att en ny tand kostar 25.000 kronor.

Inga kommentarer: