torsdag, mars 30, 2006

Nytt fokus

Förra sprutomgången var jag helt övertygad om att jag skulle bli gravid, det hade ju fungerat förut. Men när jag inte blev det då är jag nu helt övertygad om att det inte kommer att gå igen. Graviditeten som vi hade känns som en avlägsen dröm bara.

Jag vill bara ha ägglossning snabbt nu, så att mensen kommer så att vi kan köra igång med IVF.

På vårt första utredningsbesök för fjorton månader sen gjorde vår läkare upp en plan för oss. Hon sa att första skulle jag äta Pergo enkel dos, fungerade inte det kunde dosen ökas upp till dubbel eller t.o.m trippel, och om inte det fungerade kunde man försöka med inseminationer och kanske med sprutor också.
Och i sista hand fanns ju IVF förstås. Men hon lät oss förstå att eftersom vi var så unga skulle det gå snabbt och lätt, och eftersom IVF-kön är så lång skulle vi hunnit få barn långt innan vi ens var halvvägs.

Pessimist som jag är tänkte jag att det blir nog IVF ändå.

Och nu är vi nästan framme där, om några veckor startar vi. Och jag tror att det kommer att fungera. Eller rättare sagt, det måste fungera, för annars finns det inget mer att försöka.

Inga kommentarer: