onsdag, mars 01, 2006

Ironi?

Båda mina kuratorer och min husläkare vill att jag ska gå i kognitiv beteendeterapi. Och det kan jag tänka mig att göra om terapeuten kan det där med infertilitetsfrågor.
Jag fick ett namn och nummer till den enda person min kurator kände till som jobbat med sånt och när jag nu gjorde en snabbsökning på Google på namnet så var den enda träffen hemsidan till föreningen där jag är ordförande, hon är medlem.

Jag gjorde också en sökning på gula sidorna och hon var den enda i Sverige med det här namnet (som låter ovanligt)

Så den enda kognitiva terapeuten med speciallitet på mitt problem är jag alltså ordförande för. Jag kan naturligtvis inte gå i terapi hos henne, det kommer aldrig att fungera. Föreningen är ganska liten och jag känner de flesta medlemmar väl, den här personen måste vara precis ny. Hon och jag kommer säkert att ha mycket med varandra att göra vad det gäller föreningens aktiviteter oavsett om jag sitter kvar som ordförande eller inte.

Inga kommentarer: