onsdag, mars 22, 2006

Tillbaka till livet

Jag skriver ingen tenta på fredag. Jag har varit i kontakt med kursansvarig och hon har inte hunnit sätta ihop någon tenta ännu, så då sa jag att hon inte behöver göra det heller.

Tyvärr har det inte alls gått att plugga och jag gillar inte att gå och skriva en tenta när jag verkligen inte kan någonting, det ger bara mer ångest och känsla av misslyckande. Nu börjar uppladdningen för nästa kurs istället. Jag har bestämt mig för att läsa den jätteroliga kursen och jag ser verkligen fram emot det, förhoppningsvis läser några av mina gamla kursare som jag gillar kursen samtidigt, de vet hur länge jag kämpat och hur dåligt jag mått, så då är det redan klart från början.

Det som är lite tråkigt är att det kommer att bli en del frånvaro under kursen. Jag kommer att behöva gå ifrån för IVF-besök och sådant. Men det får lösa sig på ett eller annat sätt.
Fast det är just sånt som ger mig ångest, att missa föreläsningar och sen inte hänga med alls. Under mina ganska många år som student tror jag att jag varit borta från max fem föreläsningar... jag är så rädd för att missa något viktigt. Till saken hör nog också att den utbildning jag läser har ungefär fem föreläsningar i veckan, så det är inte någon föreläsning i veckan och sen sitta på fik och halvplugga som gäller. På eftermiddagarna har vi obligatoriska labbar, och de är ju ännu svårare att vara borta från.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då hoppas jag att det kommer att finnas någon jätte bra kursare där som du kommer jätte rba överens med. Då kan ni byta anteckningar och dra nytta av varandra. Det där ordnar sig. Jag är som du, precis ... jag började så redan på högstadiet och det ångrar jag idag ... där hade jag kunnat missat nästan hälften utan att det egentligen spelade så stor roll ...

Du fixar det! När börjar kursen?

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Kursen börjar på måndag redan *gulp*

Men det får bära eller brista, jag har liksom inget val längre. Jag måste tillbaka till skolan nu.

Anonym sa...

Då tänker jag extra på dig på måndag!!