onsdag, november 05, 2008

Skriva listor och packa

Förra gången jag födde barn blev det högst oväntat. Vi skulle flytta dagen efter och hela vårt hem var nerpackat i flyttkartonger.

Att packa någon BB-väska fanns inte ens i min tankevärld. Jag hade inte ens hunnit sammanställa någon packlista. Den här gången tänkte jag vara ute i lite mer god tid. Men det bär emot, jag har lyckats ta mig in på spåret att få barn någon gång vid lucia/julafton, och då känns det ju lite tokigt att börja packa redan i november.

Någon som har digitala packlistor eller förlossningsbrev att dela med sig av?

9 kommentarer:

Saring sa...

Jag mailar per omgående!!
Kram

Anonym sa...

Tänkte faktiskt göra samma sak, packa i tid (och säkert glömt vad jag packat och få packa om i väntan). Tar gärna del av sarings superduperlista (som jag gissar att den är, don efter person ;-)

Kapybaran sa...

maila mig så mailar jag dig!
kram

Anonym sa...

Mailar så snart jag hittat din adress (har den någon stans)!

Yogamamma sa...

ja, det är ju snart dags att börja tänka på det där för mig också. Ska se vad jag har kvar från förra förlossningen när det gäller brev. Packningslista hade jag aldrig. Jag packade som för en vanlig resa med typ två bortanätter. Viktigt att tänka på är väl amningsbh. Om du tänker amma. Annars ordnar det sig.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Kapybaran: Du är mailad, hoppas jag har en fungerande adress?

Saring och tess: Stort TACK!!!!

yogamamma: Haha AmningsBH har jag ännu inte hunnit sluta med... jag ammar fortfarande Lillkatten ibland. Så då borde jag ha mitt på det torra. Jag är en person som gillar att skriva listor, så packlista vill jag absolut skriva, och sedan får mannen som är den som kan trolla med utrymmen packa själva väskan.

Anonym sa...

Skrev aldrig nåt förlossningsbrev och för mig var det bra, inget blev ändå som man kunde föreställa sig...

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag hade ett förlossningsbrev förra gången, och det var suveränt för mig.

De hade läst vad jag skrivit och följde det som stod där.

Jag hade inte gett en massa detaljerade order, utan berättade bara hur jag kände inför förlossning och vad jag hade för tankar om smärtlindring.

Den här gången vet jag ju ännu mer vad jag ger mig in på, så nu känns det jätteviktigt med ett brev.

Anonym sa...

Jag har ingen bra lista, jag hann själv aldrig skriva någon förra gången och förlossningsbrev var väl knappt uppfunnet på den tiden... haha.

Ont i kroppen låter inte alls roligt och datorstrul är ingen hit, så jag tycker också lite synd om dig! ;)