söndag, november 09, 2008

Ajjj

Vi pratar en hel del med Lillkatten om bejbin som finns i mammas mage. Det är nog rätt så abstrakt för honom, men han vet i alla fall att fråga bejbi? när jag inte klarar av att resa på mig efter att ha läst för honom i hans säng.

Idag föreslog jag att han skulle känna på min mage för att känna om bejbin sparkade, varvid han använde hela sin kraft i en välrikitad spark rakt i min mage, Lillkatten alltså, inte bejbin. Jag antar att det var jag som uppmuntrade honom till det, men det var inte särskilt roligt ändå. Som tur var hade han inga skor på sig i alla fall.

1 kommentar:

Yogamamma sa...

haha, det där känner jag alltför väl igen. Signe gjorde ngt liknande när jag pratade om bebisens sparkar första gången. Nu pratar jag om bebisen på ett annat sätt :)