måndag, november 24, 2008

Jo tack, kräkredovisning

För att helt byta ämne. Det här nedanför har blivit lite absurt tycker jag.

Så tänker jag svara på Tess fråga. Jo tack, det verkar ok på magsjukefronten. Det var i alla fall inte vinterkräksjukan Lillkatten hade. Han är hemma idag, men i morgon går han till dagis som vanligt. Och för att vara helt sanningsenlig har jag aldrig drabbats av vinterkräksjuka eller någon annan kräksjuka heller. Om man bortser från att jag kräkts hela graviditeterna och att jag ibland har kräkts av mensvärk så har jag bara kräkts två gånger sedan jag blev vuxen, och jag är inte purung längre. Kattpappan har ungefär samma kräkkvot, om man bortser från några alkholdrabbningar i yngre år.

Så risken för att vi skulle drabbas just nu är inte jättestor. Men det är väl vid sådana här tillfällen Murphy brukar slå till?

Och jo, det här var nog också ett absurt ämne, men kanske inte lika kontroversiellt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag har faktiskt gått och undrat lite smått och tänkt, oj hoppas Kattmamman klara sig från magsjuka nu :) Så det var ju bra att du klargjorde det hela!

Anonym sa...

Så bra! Tack för redogörelsen. Har tänkt på er. Det finns ju vissa som inte drabbas av kräksjuka, ni kanske är dom helt enkelt.

Ella kräktes också för nån vecka sen på natten, men det var efter en hostattack.

Men nu kommer hon hem nästan varje dag från dagis och talar om att olika barn har kräkts... vi brukar bli dåliga och jag faaaaasar.

Men vad gör man? Det är bara att ta det när det väl kommer. För till det här huset kommer det att komma innan jul, jag lovar.