fredag, november 28, 2008

Nuläget

Jag är fortfarande hemma och ryggontet har avtagit.

Jag sov några timmar, för jag har fortfarande feber och känner mig inte alls pigg och redo att föda barn.

Vi får se vad som händer om det blir någon förlossning snart eller inte. Det känns en hel del i ryggen och nedre magpartiet, men det är inte en enda distinkt värk utan bara mol. Men skulle en riktig värk komma så åker vi direkt, och ja, bussfilen tänker vi absolut ta ifall vi måste.

För övrigt vågar jag knappt gå på toaletten, för då får jag krystningsskänslor. Kanske blir det en toalettförlossning?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade också sådär ont i nedre delen av ryggen när jag skulle föda mitt andra barn. Var inte alls säker på om det verkligen var förlossning på gång. Första förlossningen var helt annorlunda, då var det ingen tvekan om att värkarbetet hade börjat.
Hoppas du snart känner dig redo och får föda barn igen! Det är så spännande att få följa er.

Ribbolita sa...

Åhh, jag håller tummarna hårt, hårt! Åk inte in för sent - det kan ju gå riktigt fort med andra barnet.

RosaMilton sa...

Om du behöver åka in med värkar så är bästa läget alla fyra i bilen med rumpan upp! För att slippa tryck neråt och krystkänslor. Det är också ett bra läge hemma för att bebisen ska rotera ner i "rätt" läge inför förlossning. Lycka till nu! Det kan ju också lugna ner sig lite så du hinner bli lite friskare. Hoppas det!

Anonym sa...

molvärk öppnar oxå upp utfarten ;)