söndag, november 02, 2008

Gissa

Jag vet inte om det ger dålig karma, eller om några onda makter bara för att jävlas kommer att förstöra allt ifall jag har en gissningstävling.

Dessutom tror jag att jag tycker att det är larvigt när andra har det.

Men nu vill jag i alla fall.

Så ni som vill gissa:
  1. Vilket datum kommer bebis?
  2. Vilket kön blir det?
  3. Hur mycket väger den?
  4. Hinner vi in till förlossningen?
  5. Hur startar förlossningen?

Bakgrundsinformation. Jag är beräknad till den 6/12. Lillkatten kom tre veckor innan beräknat datum. Den här graviditeten har varit väldigt lik den förra. Förra förlossningen startade med att vattnet gick, när värkarna väl satte igång efter ett ganska kort tag tog det ungefär sex timmar innan Lillkatten var ute, men slutet blev väldigt forscerat, så det hade nog kunnat hålla på ganska länge till ifall det inte blivit akut. Lillkatten vägde 2995 gram och var 49 centimeter lång, enligt en viktskattning är den här ganska mycket mindre än vad han var i motsvarande vecka.

Vad den som gissar bäst får vet jag inte. Kanske ett signerat idolfoto på valfri familjemedlem i familjen Katt?

13 kommentarer:

Den osynliga kvinnan sa...

Ooooh, kul! Jag gissar:

1. Bebis kommer 22-23/11.
2. Bebis är en flicka.
3. Bebis väger nära 3200g.
4. Ni hinner in till förlossningen!
5. Det startar med vattenavgång eller värkar med vattenavgång strax därefter.

Lycka till!!!

Anonym sa...

Inte lätt alltså...men jag försöker. Jag har ju (ungefär) 50% chans att gissa rätt på kön iallfall ;-)

1. 13 december, det har vi ju klubbat nu. Affirmera "lussebulle" så tror jag att du hamnar där ;-)
2. Det här är ju så svårt, jag gissade alltid förut och ofta rätt men har förlorat förmågan att se tror jag...jag vet ju inte hur du såg ut med Lillkatten men jag säger KILLE.
3. 3 450
4. Jojomän! Både hinna lämna Lillkatten och komma i tid till BB.
5. Värkar skulle jag tro. Vattnet går först senare.

Har svårt att tro att mina gissningar räcker ända fram till idolfoto men försöka duger :-) Och det är lite kul att ha allas gissningar i efterhand. Jag kanske också skulle lägga upp en...

Anonym sa...

Hihi, kul. Jag vill vara med!

1. Bebis kommer den 15 nov.
2. Det blir en tös.
3. Som väger 2467 gram.
4. Ni hinner till förlossningen, men det blir på håret.
5. Vattnet går.

/Sara

Anonym sa...

1.barnet kommer natten mellan 14 och 15 dec.
2.en pojke.
3.3250 g.
4.ja,ni hinner.
5.vattnet går.

vad tror ni själva om könet?några gissningar?

Linda P

Anonym sa...

Jag är med...

1 30 november, på första advent kommer lillkaten
2 Det blir en kille till
3 3245 gr
4 japp ni hinner!
5 Startar klassiskt av att du vaknar med värkar på natten

KaKi sa...

Jaja... Jag är på...

1. Bara för att jäklas lite tror jag att du kommer att gå över med 2 dagar, dvs 8/12
2. Det blir en kille till
3. Bara för att h*n skattas som liten tror jag nog på 3940gram
4. Ja, ni kommer att hinna. Lillkatten kommer att vara tryggt hos barnvakten och du kommer i sedvanligt moderskapsordning hinna bli redigt trött på att minikatten inte vill komma ut
5. Du kommer att få fundera ett bra tag på skillnaden mellan värkar och förvärkar ;-)

RosaMilton sa...

Spännande att få gissa!

1. Jag satsar på den 7:e december. Ett bra datum helt enkelt.

2. Jag tror det blir en flicka.

3. Jag tror att det blir en bebis på 3190 g. Lagom stor!

4. Nej jag tror inte ni hinner för jag tror det kommer att gå jättesnabbt. Däremot tror jag det går jättebra, ni får assistans av barnmorska på telefon och det fixar ni fint! Tänk på att torka av bebisen, inte försöka klippa navelsträngen bara! Och om ifall det går för fort är mitt enda tips! Det är bättre att stanna kvar hemma än att föda i bilen på E4:an, eller utanför dörren hemma.

5. Jag tror det börjar med värkar och du tycker att de är så mesiga att du inte bryr dig om dem. Sedan går vattnet och då går fort utav bara den!

Anonym sa...

ja,just ja,för din förra förlossning var ju inte värre än en "kraftig mensvärk" om jag minns dina egna ord korrekt?

Anna-Bell sa...

Jag anmäler mig här till tävlingen och hoppas på ett fint pris;)

1. Barnet kommer 21/11.

2. Det blir en flicka.

3. Hon väger 3100 vid födseln.

4. Ni hinner till förlossningen.

5. Förlossningen börjar med värkar.

Anonym sa...

Här kommer mina vilda gissningar:

1. Jag tror det blir till första advent.
2. Pojke
3. 3200 g
4. Japp, ni hinner in.
5. Det börjar med värkar den här gången.

Anonym sa...

Vilket datum kommer bebis?
8/12
Vilket kön blir det?
Pojke
Hur mycket väger den?
4200
Hinner vi in till förlossningen?
Jajamensan
Hur startar förlossningen?
med värkar och slemmis :-)

Nisses mamma från januari-07gruppen

Anonym sa...

ps. jag har inte följt din blogg på sista tiden o visste inte att den skattats som liten (kommentaren ovan) nåja min kristallkula sade 4200 g ändå hehe :-)
/Nisses mamma

Anonym sa...

1. Bebisen anländer den 17/12.
2. Det blir en flicka.
3. Hon kommer väga 3921gram.
4. Ja, den här förlossningen tar längre tid än den förra.
5. Du ska precis börja dagen med en kopp te, då sätter det igång med värkar.