fredag, januari 25, 2008

Plysch

Jag har en liten blå plyschhund som heter Pysen.

Pysen har alltid sovit i min säng, ända sedan jag fick honom någon gång vid fyra års ålder.

När jag fick barn flyttade Pysen bort från min säng och upp på en byrå där han övervakat sängen tillsammans med grisen Ernst.

Men inatt sov Pysen i min säng igen. Jag ska inte säga att det var hans förtjänst att jag lyckades sova hela natten, till och med somna om efter att två gånger ha tröstat Lillkatten som var ledsen. Men Pysen gjorde nog sitt till.

Jag tyckte att föräldrar inte har gossedjur i sängen, men jag tyckte nog fel. Föräldrar som har svårt att sova får använda sig av sovmagi, och sovmagi finns det i Pysen.

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej och tack för dina ord på min blogg.
Apropå gosedjur i sängen så har jag en katten korven i grå flaneell-frotté sedan 26-27 år som ger bra stöd och värme under natten. Särskilt nu. Kram