lördag, januari 26, 2008

Byta läkare?

Inatt gick det inte att sova igen. Jag insåg det i tid för att kunna ta sömntablett, och somnade vid två.

Lillkatten gick upp jättetidigt samtidigt som sin pappa, och kom sedan och sov med mig igen och vi vaknade inte förrän halvtio. Nu är både hans och min sömnsrytm helt satt ur system. Inte för att min någonsin fungerat, men enligt alla expertråd så får man inte sova extra, då går det aldrig att få ordning på sömnen.

Jag måste byta läkare, men jag vet faktiskt inte hur man gör? Någon som vet? Man måste ju gå via sin husläkare nuförtiden eller hur? Och min husläkare, det är ju han som bara skriver ut hundratals tabletter utan att lyssna på vad jag har att säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

I och med att Vårdval Stockholm har införts sedan årsskiftet så kan du lista dig på en annan vårdcentral. Gå in vardguiden.se så finns det mer info. Jag skulle dock rekomendera dig att söka upp en privatpraktiserande läkare, för då är chansen att du får träffa samma läkare större.Sedan behöver du en bra läkare för remiss till en bra KBT terapeut. Vid sömnproblem bör du kombinera medicin med någon form av terapi för bäst resultat.

Viktoriagruppen vid Medborgarplatsen är bra har jag hört eller läkarhuset vid Odenplan. Du behöver inte involvera din nuvarande läkare i ett byte. Lycka till !
Mariamamman