måndag, januari 21, 2008

38 dagar

Jag har ingen vanlig almanacka längre utan använder min telefons kalenderfunktion. Den är jättebra, utom för att markera när mensen kommer.

Dessutom är det här ursprungligen en infertilitetssblogg. Och mina galna cykler är det närmsta infertilitet jag kommer just nu. Så det är inte ens "of topic" när jag nu berättar att jag fick mens idag.

Bara 38 dagar efter förra gången.

38 dagar!!!!

Det är ju hur bra som helst. Förra gången hade jag en cykel på 47 dagar, så fortsätter det så här har jag en normal cykel redan nästa månad. Så bra tror jag inte ens i mina vildaste fantasier att det ska bli. Men jag känner mig ändå väldigt funktionell just nu.

Jag har någonstans läst/hört att den magiska gränsen för ägglossning går någonstans vid 35 dagars cykel och jag är ju inte så långt ifrån nu.

En annan fantastisk sak med den här mensen är att den knappt gör ont. Nu när jag fött barn kan jag ärligt säga att min mensvärk brukade vara värre än att föda barn. Värkarna är precis lika onda med den skillnaden att födslovärkarna kom och gick så att man fick chans att ta igen sig efter varje medan mensvärken var lika stark i 4-5 timmar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk sen på när du är klar med plugget och börjar jobba och får en sån där outlook-historia och ska synka din telefonkalender med hela kontorets kalender, att det kanske inte är så himla intressant för alla dina jobbarkompisar att veta när du fick mens ;-), så då är det nog bra att telefonkalendrar inte är bra för sånt.

Min mens har blivit "märklig" sen N föddes också. Regelbunden som en klocka och perfekta 28-dagars cykler. Har jag aldrig haft nånsin under min drygt 20-åriga menskarriär.

Anonym sa...

Vill bara säga att jag har ju PCO (och visst är det vad du har också?) och efter Ella så fick jag mens, hade det ju inte alls innan. Den var inte regelbunden så som jag har förstått att andra har det, men oftast någonstans mellan 30 och 41 dagar. I nästan varje cykel hade jag ägglossning, om man tittar på temp och går på känsla. Och gravida blev vi ju.

Ville bara att du skulle veta.

Anonym sa...

enter blev lite snabbt sorry, nu min signatur ...