lördag, januari 26, 2008

Byte av läkare

Min förra husläkare, hon som jag gick till inne i stan. Henne gillade jag.

Hon kräkte visserligen ur sig groda på groda vad det gällde barnlösheten, men de gjorde faktiskt varenda vårdperson jag mötte utanför kvinnokliniken.

Men hon tog sig tid att lyssna på vad jag hade att säga hon ordnade kuratorkontakt, fixade fram artiklar åt mig att läsa, hjälpte mig att hitta sömntabletter som fungerade under graviditet och ringde till och med till försäkringskassan för min skull.

Kanske skulle jag försöka få komma till henne igen?

Det tar bara emot att åka så långt för att träffa en läkare. Jag bor ute i förorten nu, jag orkar inte riktigt ägna timmar åt att resa till olika läkare. Den lediga tid jag har vill jag lägga på Lillkatten. Jag inser att jag är extremt gnällig just nu. Man kan inte både slippa bilvägar och ha nära till allt.

Tack Mariamamman för tipsen i inlägget under!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet inte var ni bor men har fått för mig att ni bor söder om stan. Kolla upp Farsta läkarhus eller som sagt vardguiden.se
Vissa vårdcentraler har avtal med terapeuter. Hoppas du hittar något som hjälper dig.
Mariamamman