torsdag, januari 31, 2008

Jaha, så var hon sömnlös igen

Ett tag, i flera veckor faktiskt gick det bra att sova utan sömntabletter.

Nu går det inte längre. Jag har i fem nätter sovit på tablett, och skulle inatt försöka utan. Men det går inte. Så nu väntar jag på att tabletten ska börja verka. Jag kommer att vara trött i morgon eftersom jag tog tabletten så sent, ungefär fem timmar för sent. Men hellre det än en helt sömnlös natt.

Jag börjar i alla fall resignera inför tanken på att sluta försöka sova utan tablett. I natt öppnade jag en ny burk. Kanske ska jag knapra mig igenom hela den innan jag försöker mig på att sluta igen?

Det är lite begränsande för man ska inte köra bil när man tagit tablett. Inte för att jag använder bilen mycket alls, men ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får jag komma med ett tips. ett alternativ till sömntabletter är att ta en vanlig "hösnuvetablett", typ Clarityn en halvtimme, timme innan du ska gå och lägga dig. En bieffekt av dem är att man blir sömning och lite dåsig. Men de är inte alls lika starka som sömntabletter. kanske kan vara ett alternativ att prova eftersom du är så emot sömntabletter.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Tack för tipset.

Och det är faktiskt precis vad jag gör. Jag tar Lergigan som är en allergimedicin som också har lugnande och sövande verkan...