fredag, januari 11, 2008

Matlagning och utseende

Med reservation för att jag själv inte sett sajten, utan bara läst om den i en artikel i DN*, måste jag kräkas lite.

Det ska startas en ny sajt på nätet för bara kvinnor. Den halva av befolkningen som tydligen är så homogen att det går att göra en sajt för oss alla.

Exempel på vad den ska innehålla är matrecept, horoskop och kom-i-form-tips. Helt rätt, för alla vet ju att allt kvinnor tänker på är vidskeepelse, matlagning och att se bra ut.

Vidare står det lite skämtsamt att "Vi tjejer tar ju inga beslut utan att fråga våra väninnor" så medlemmarna på sajten kommer att kallas väninnor.

Jättebra intiativ tycker jag! Fram för mer dumförklarande av kvinnor, så kommer det att behövas ännu fler sajter där vi kan hålla på med vårt eget trams så att resten av nätet kan befolkas av de riktiga mäniskorna, de som inte kan klumpas ihop i en grupp på grund av sitt kön, nämligen männen.


* Tyvärr verkar inte artikeln ligga ute på nätet, så jag kan inte länka

4 kommentarer:

Anna sa...

Där satte du ord på min morgonillska!

Anonym sa...

artikeln ligger på nätet nu: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=732099

själv är jag bara galet tacksam att jag inte läste den i pappersupplagan den morgonen för då hade jag fått en hjärtattack av ilska. vilket kvalificerat jä-a skitsnack. fast humorn är stor i artikelförfattarens användande av citationstecken: //Malin Stråhle menar att mycket av det som finns på nätet är byggt på "information". Marianova byggs på kvinnors "verklighet". //

du sammanfattade det helt otroligt bra, heja dig kattmamman!
/SD

Kapybaran sa...

själv tänkte jag att det inte var lönt att skriva om det på min blogg, för alla väninnorna skulle ju träffas på den där sajten.

*ironisk*

bra formulerat! tack!

Pia sa...

Jag läste också den där artikeln och blev bara helt trött.

Kanske kan det startas en syskonsajt också: en speciell manssajt med specialinriktning bilar, tipsextra och nätbrynjetips?