torsdag, oktober 02, 2008

Vilken otrolig lyx

Idag är de inte många som jobbar på Lillkattens avdelning på dagis, flera stycken är på kurs. Eftersom jag tycker att det är bra att de får chans att lära sig något nytt, som jag är säker på kommer att komma Lillkatten till godo så är jag nöjd med det.

Däremot så tror jag kanske inte att just idag är den bästa dagen någonsin för högstående pedagogik. Inte så att jag är orolig för att de inte ska få ihop det, men det kanske blir mest förvaring med den minskade personalstyrkan.

Och eftersom jag då har möjlighet att hämta Lillkatten tidigare så får han gå hem direkt efter lunch idag.

Tänk vilket otroligt lyxliv jag lever som kan välja bara så där. Vi har inte så mycket pengar, men jag har massor av tid.

Och ja, jag är kär i Lillkattens dagis. Av erfarenhet vet jag att sådant brukar lägga sig, och att jag säkert kommer att hitta massor att irritera mig på längre fram i tiden. Men där är vi inte nu, så jag tänker fortsätta att skriva nyförälskade inlägg ett tag till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag har på relativt kort tid läst hela din blogg från början till slut och blivit mycket berörd genom all sorg och glädje. Du skriver intresseväckande och välformulerat och det var härligt att få ett "lyckligt slut" efter all sorg.

Jag är gravid i ungefär samma fas som du tror jag men tillhör den där "andra" kategorin som inte behövt kämpa så mycket för att komma dit. Dock med flera nära vänner som varit i samma situation som du så tror jag i alla fall att jag inte är en sån som bara förväntar mig att kunna "skaffa" barn på beställning utan det var med stor ödmjukhet vi började försöka.

Jag ville bara lämna en kommentar och säga att jag uppskattar din blogg!

Mvh
Alexandra