tisdag, oktober 07, 2008

Besviken

Sista tentan jag skrev gick jag för en gång skull hem ifrån och var säker på att jag hade klarat. Jag trodde till och med att mitt betyg skulle bli ganska högt.

Idag fick jag resultatet. Jag hade klarat mig precis, och det verkar som att jag var ganska ensam om att klara mig överhuvudtaget. Både medel- och medianpoängen ligger långt, långt under godkänt.

Hela universitetet håller på att EU-anpassa sig, och alla kurser går för första gången. Tyvärr verkar det ibland bli väldigt stora problem att göra kurserna och i det här fallet examniationen vettig. Kursen går på fortsättningsnivå, så alla studenter har åtminstonde klarat sig genom de två första åren som verkligen inte alltid varit för lätta. Fler än hälften borde bli godkända tycker jag.

4 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Åh grattis till att ha klarat det!!Vad du är duktig!!
Och tack för att du håller tummarna lite extra för mig;) Det behövs!
Kram

Anonym sa...

Håller med om att det verkligen är stora problem med Bologna-anpassningen... Men det var ju bra jobbat att du klarade dig när det var så många som kuggade!

Anonym sa...

Hos oss går Bologna-anpassningen ut på att poängen har ändrats - 20 skulle ju bli 30. Annars kör vi på i samma gamla spår som tidigare.

Anonym sa...

Skönt i varje fall att du klarade dig!