söndag, oktober 26, 2008

Behöver inte längre bry mig

Vi har fått låna ett babyskydd av några släktingar. Babyskyddet har några år på nacken, och enligt NTF ska babyskydd inte vara äldre än 5-7 år eftersom plasten kan antas börja bli spröd efter den tiden.

Så jag ringde hem till mina föräldrar där skyddet finns för att fråga vilken datummärkning det här skyddet har.

Och min pappa som har sina egna principer, varav en visst visade sig vara att datummärkningar bara är trams arbetade upp sig i ilska medan han letade efter märkningen och kallade mig för alla möjliga saker eftersom jag tydligen tänkte bry mig om rekommendationer.

Ibland är min pappa barnsligare än annars. Det är skönt att jag inte bor där längre, och att jag högaktningsfullt kan skita i vad han anser om detaljer i mitt liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ojdå...vårt Britax är säker 5-7 år gamalt (inte äldre än 7 tror jag)...hoppas att det inte har blivit för gammalt....

Barnets mamma sa...

Vad är babyskydd..?

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Det man spänner fast nyfödisar i, i bilen.

En av de få saker man MÅSTE ha, tycker jag.