måndag, oktober 27, 2008

Mindre än tre veckor kvar (förmodligen inte)

Ibland är min BM ganska bra ändå.

Idag när det var dags att boka in en tid för nästa besök berättade jag för henne att vi inte kan vänta tre veckor som vi brukar, eftersom jag tänker föda barn innan dess. Och utan att höja på ögonbrynen så gav hon mig en lite tidigare tid. Vi ska ju hinna med att sammanfatta graviditeten och prata om förlossning innan du föder tyckte hon.

Att det är ganska osannolikt att jag verkligen föder i 37+0 den här gången också vet hon att jag vet, så hon brydde sig inte om att påpeka det för mig igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå, så du tänker bara tre veckor framåt nu då. Coolt... Jag är liksom inte redo än, har inte hunnit dit rent mindmässigt och hoppas att det dröjer alla sex eller sju veckor eller vad det nu är tills h*n kommer. Gärna inte mer dock... ;-)Hon verkar iaf bussig, den där BM du har!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag har lovat Kattpappan att det inte blir innan den 9:e i alla fall, för att inte sabba er fotografering :-)

Anonym sa...

*fniss* Kanon! Och du har inte ångrat dig nu när det är bestämt att du inte ska föda den helgen? Det vore ju såå kul om vi vore två enormt kurviga modeller :-)