måndag, oktober 13, 2008

Två-åring med högt kolesterolvärde?

Min son är 21 månader.

Idag fick han på posten ett erbjudande från den lokala vårdcentralen att komma in på en gratis hälsokontroll. De kommer att mäta blodtryck, midjemått och kolesterolvärden. Allt detta om han listar sig hos dem som patient.

Det här är på samma vårdcentral som för något år sedan vid information om att jag just varit sjukskriven för depression skrev ut ytterligare 100 sömntabletter åt mig, trots att jag precis fått en hel burk.

Jag känner mig verkligen trygg med den vård som erbjuds här i området.

7 kommentarer:

Yogamamma sa...

men herregud, det där är ju ett klockrent fall för media. Jag blir upprörd när det går till på det där viset. Verkligen!

Barnets mamma sa...

Oj... Hjälp.

Anonym sa...

Men jösses, det var nog bland det värsta jag har hört!!

Ja, nästan så man vill lämna meddelandet till media.

/Anna

Anonym sa...

vad säger man....helknäppt... man får förtroende för sjukvården

Lilla J sa...

Men Gud, vilka puckon!

Anonym sa...

Faktiskt, gå vidare till media om det där med sömntabletterna, helt sjukt sådär FÅR det inte gå till!!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

det där med sömntabletterna är utagerat. Det hände som sagt för ett år sedan.

Men jag har inte jättestort förtroende för framförallt den läkaren efter det.